Thursday, January 1, 2015

Sempena Tahun Baru- 2015

Pejam celik pejam celik, sekali lagi kita melangkah ke tahun baru. 
Alhamdulillah kerana masih lagi kita diberi peluang untuk bernafas di bumi-Nya.

Sedar atau tak sedar, keseluruhan hari kita adalah bergantung pada pagi kita. Jika elok subuh kita, maka inshaa Allah akan eloklah kseluruhan hari kita pada hari tersebut. Manakala jika terlewat atau terlepas Subuh kita maka akan hilanglah keberkatan hari tersebut. Nauzubillah...

Everyday we look into the mirror to ensure we look good to others. How about looking into our souls to see how we look to the Almighty God?

Sudah pasti, satu perkara yang amat penting untuk dinilai kan...

Sempena tahun baru ini, marilah kita merenung balik kehidupan kita sepanjang tahun-tahun yang lalu dan memuhasabah diri untuk meneruskan hari-hari yang mendatang. Jadikan saat ini sebagai turning point untuk kita kembali kepada jalan Sang Pencipta sebelum kita dipanggil untuk menghadap Sang Pencipta, kerana kita tidak pernah tahu apakah hari esok masih ada untuk kita? Wallahua'lam.

Tip untuk muhasabah diri?
JUJURLAH DENGAN DIRI SENDIRI. Itu sahaja. Andai masih ada hari esok untuk kita, moga hari esok itu jauh lebih daripada hari ini. Kerana Syurga-Nya yang kita ingini, tempat tinggal yang kekal abadi.

No comments:

Post a Comment